Zmiany wprowadzone

$h=Wiedeński - nie tylko sernik pod placem Zamkowym?
$k=razem bez barier, śródmieście, bezpieczeństwo
$a=Maciej Sulmicki
$d=2016.11.07
$z=
$o=
$b=901

#Prezydent zapowiada wiedeńskie pod placem Zamkowym

wiedenski-163-03.jpg
W marcu zorganizowaliśmy happening z poczęstunkiem w postaci sernika wiedeńskiego na przystankach pod placem Zamkowym. [[wiedenski-163]] Służył on nagłośnieniu problemów z bezpieczeństwem oraz dostępnością przystanków na Trasie W-Z.

zamkowy_wied_16b-2.jpg
Ostatnio <a href="http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1,34862,20924097,trasa-w-z-bez-wysepki-zmiana-po-cichu-znow-niebezpiecznie.html">w <q>Gazecie Stołecznej</q></a> zwrócono uwagę na likwidację jedynego elementu organizacji ruchu poprawiającego bezpieczeństwo na przejściu dla pieszych pod placem Zamkowym - słupka wymuszającego odgięcie toru jazdy przed przejściem przez jadących na wschód. Równocześnie przywrócono ruch samochodowy na wprost przez przystanki.

zamkowy_wied_16b-1.jpg
Dzięki temu powinno być jeszcze bardziej niebezpiecznie i niewygodnie niż przedtem - do pokonania będzie bowiem nie tylko różnica wysokości między jezdnią a tramwajem/autobusem, ale i ciąg szybciej jadących samochodów.

przystanek_wiedenski_201109.jpg
Dziś, <a href="http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1,34862,20940498,trasa-w-z-czarny-punkt-przy-tunelu-w-koncu-zniknie.html">w kolejnym artykule</a>, Wiceprezydent Kaznowska pozytywnie odniosła się do naszego postulatu, w którym jako rozwiązanie kompromisowe postulowaliśmy wyniesienie jezdni na wysokości przystanków.

zamkowy_wied_16b-3.jpg
Choć nie jest to rozwiązanie równie efektywne jak wyniesione perony przystankowe <i>zamiast</i> jezdni, powinno przynajmniej zapobiec niebezpiecznym zachowaniom kierowców na przejściu i przystankach.

wiedenski-163-17.jpg
Cieszymy się więc, że zgodzono się z nami, że <i>dasię</i> wynieść jezdnię drogi wojewódzkiej i zrobić przystanki wiedeńskie na placu Zamkowym. Liczymy przy tym, że będzie to wyniesienie bardziej zdecydowane (wyższe i o większym kącie nachylenia) niż to na Krakowskim Przedmieściu, na które powołuje się prezydent w artykule.

#Dotychczasowa korespondencja

##Pismo ZM do ZDM z 11 X

Nr pisma: RBB-16-0178-01-ASDo Zarządu Dróg Miejskich.

Nr pisma: RBB-16-0178-01-AS

W marcu zorganizowaliśmy happening mający zwrócić uwagę na problem z
bezpieczeństwem oraz dostępnością przystanków na Trasie W-Z pod placem Zamkowym [[wiedenski-163]]. Optymalnym rozwiązaniem w tym przypadku byłoby ograniczenie ruchu samochodowego na odcinku al.
Solidarności między zjazdami z/wjazdami na Grodzką/Nowy Zjazd, gdzie znajdują się
przystanki autobusowe. Jeżeli jednak takie rozwiązanie nie może zostać wdrożone ze względów
politycznych, przystanki Stare Miasto 01 i 02 powinny zostać przynajmniej przekształcone w
przystanki wiedeńskie.

Zwracam przy tym uwagę, że nie oznacza to konieczności stosowania progów
spowalniających. Efekt przystanku wiedeńskiego można uzyskać, stosując krótkie odcinki
jezdni o większym nachyleniu. Przy prędkości projektowej 50 km/h dopuszczone jest
stosowanie 9-procentowego nachylenia (§ 24.2, Dz.U. nr 43 z 1999 r., poz. 430). Biorąc pod
uwagę, że jest to istniejąca droga o prędkości projektowej <100 km/h, dopuszczalne jest 10%
nachylenie (§ 24.23). Oznacza to, że różnicę 15 cm wysokości można osiągnąć na długości 1,5m.

##ZDM przekazuje do ZTM - 2 XI

2 listopada otrzymaliśmy kopię do wiadomości pisma, w którym Zarząd Dróg Miejskich przekazuje nasz wniosek do Zarządu Transportu Miejskiego. Czekamy na oficjalną odpowiedź i liczymy na to, że będzie zgodna z deklaracjami prezydent co do poprawy bezpieczeństwa i warunków korzystania z przystanków.







Zmiany oczekujace na akceptacje

Brak zmian.