Zmiany wprowadzone

$h=PKP i GDDKiA nie dbają o pieszych, ZDM idzie do przodu
$k=kładki, razem bez barier, warszawa
$a=Radosław Wałkuski, Maciej Sulmicki
$d=2016.02.16
$z=
$o=
$b=

#Sprawność według zarządców

podnosniki-159-4.jpg
Po przeprowadzeniu testów terenowych sprawności wind i podnośników w Warszawie [[test_wind-159]], postanowiliśmy sprawdzić, kto zarządza którymi i jak przekłada się to na stan ich utrzymania. Chwilę to trwało, ale niektóre wyniki są interesujące.

##Najlepszy ZTM i Metro

Na pierwszym miejscu znalazło się nie Metro Warszawskie, a... Zarząd Transportu Miejskiego, który uzyskał stuprocentowy wskaźnik sprawności. Jest to jednak mniej imponujący rezultat od 98% osiągniętych przez Metro, gdy weźmie się pod uwagę, że ZTM odpowiada za 8 urządzeń (przy stacji i parkingu Ursus Niedźwiadek oraz w przejściu podziemnym przy Dworcu Gdańskim), a Metro za 101.

##Najgorsze PKP PLK i GDDKiA

Na ostatnim miejscu pod względem sprawności urządzeń uznawanych za własne znalazło się PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - z wynikiem <b>82% urządzeń niesprawnych</b>. Co ciekawe, wynik ten byłby lepszy (ale wciąż wynosiłby powyżej 50% urządzeń niesprawnych), gdyby uwzględnić pozostałe urządzenia na przystankach kolejowych (m.in. Rakowiec, Służewiec, Choszczówka, Ochota, Powiśle)... do których PLK się nie przyznaje.

zm-dronypkp6.11.15_7.jpg
PLK nie przyznała się tym samym do większości (55%) urządzeń na przystankach kolejowych.

Na filmie poniżej można zobaczyć, co wynika z takiego podejścia dla osób z niepełnosprawnościami. Zwracaliśmy na to uwagę podczas listopadowego happeningu [[drony_relacje-15b]].

<iframe src="https://player.vimeo.com/video/149654766" width="500" height="238"width="750" height="357" frameborder="0" webkitallowfullscreen mozallowfullscreen allowfullscreen></iframe>

winda_torunska-149-2.jpg
Ta winda wcale nie jest w ruchu.

PLK osiągnęły też najgorszy wskaźnik urządzeń zniechęcających do korzystania z nich (brudnych, zniszczonych, pomazanych, itp.). Wyniósł on 35% urządzeń uznawanych za własne, oraz 45% po uwzględnieniu "urządzeń niczyich" na przystankach kolejowych.

W przypadku Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, <b>niesprawnych było 2/3 urządzeń</b>. 1/3 była zaś brudna lub zniszczona.

##Pozostali i postępy

PKP S.A. określiło się jako zarządca jedynie urządzeń na Dworcu Centralnym. Nie dało się skorzystać z 27% z nich.

ZDM zarządza drugą (po Metrze) największą liczbą wind i podnośników i utrzymuje je w nienajgorszym stanie - niesprawne było co ósme. Pochwała Zarządowi Dróg Miejskich należy się jednak przede wszystkim za to, że stopniowo wdraża rozwiązania bezawaryjne - czyli przejścia w poziomie jezdni. Takie przejście powstało niedawno na ul. Grochowskiej, a kolejne planowane są na ul. Jagiellońskiej [[kladka_sliwice-149]], Rondzie Zesłańców Syberyjskich [[rondo_zeslancow-przejscia-15c]] oraz przy Dworcu Centralnym [[happening_centralny_fot-155]]. Dzięki nim, osoby o ograniczonej mobilności nie będą już musiały liczyć na łut szczęścia i sprawne podnośniki, by przedostać się na drugą stronę jezdni.








Zmiany oczekujace na akceptacje

Brak zmian.