Archiwalna ma być bardziej nowoczesna
Aleksandra Sulmicka, 2016.12.05
Pismo do Urzędu Dzielnicy Ochota
Nawiązując do planów przebudowy ul. Archiwalnej, cieszę się, że ulica zostanie uporządkowana oraz wprowadzone zostaną elementy poprawiające bezpieczeństwo i ułatwiające poruszanie się (wyniesione przejścia dla pieszych i tarcze skrzyżowań). Jednocześnie proszę o uwzględnienie w projektach wyników tegorocznego budżetu partycypacyjnego oraz doświadczeń w zakresie skośnych miejsc do parkowania.
Po pierwsze, w tegorocznym budżecie partycypacyjnym (BP2017) wygrał m.in. projekt "Rakowiec przyjazny dla wszystkich" [zobacz >>>], w którym przewidziano dopuszczenie dwukierunkowego ruchu rowerowego na ulicy Archiwalnej. Powinno to zostać uwzględnione w organizacji ruchu już teraz, by uniknąć wymiany znaków po paru miesiącach.
Po drugie, doświadczenie pokazuje, że w przypadku skośnych i prostopadłych miejsc parkingowych, kierowcy automatycznie dojeżdżają
"do oporu", tzn. do momentu, gdy koła samochodu napotkają na krawężnik. Skutkuje to najeżdżaniem na chodnik maską pojazdu i
zwężeniem jego efektywnej szerokości (taki problem występuje np. na Dalekiej).
Tymczasem przewidziany w projekcie chodnik i tak jest bardzo wąski (uniemożliwia np. minięcie się dwóch osób na wózkach).
W związku z tym konieczne jest jego zabezpieczenie przed najeżdżaniem
samochodów, przynajmniej poprzez wyposażenie miejsc parkingowych w progi najazdowe/ograniczniki parkingowe/stopery parkingowe,
sygnalizujące dokąd powinno się dojechać kołami, by maska nie wystawała na chodnik.
Progi powinny zostać umieszczone w odległości minimum 0,5m od krawędzi miejsca parkingowego, pod kątem najazdu, tak by po dojechaniu do progu kołami, maska mieściła się w miejscu parkingowym, a nie wystawała na chodnik.
Przy okazji zwracam uwagę, że korzystniejszym rozwiązaniem od indywidualnego znakowania progów spowalniających, byłoby oznakowanie całego kwartału Dickensa-Grójecka-Pawińskiego-Banacha jako strefy "Tempo 30". Pozwoliłoby to ograniczyć się do czterech znaków strefowego ograniczenia prędkości w całym kwartale.
Do wiadomości: Centrum Komunikacji Społecznej, Pełnomocnik Prezydenta m. st. Warszawy ds. dostępności
Projekt przebudowy ul. Archiwalnej
Wersja do druku | Edycja | Zmiany | Forum